Szmetana Krisztina


Végzettség:

személyi edző EQF LEVEL 4,
funkcionális trainer,
power kardió trainer,
táplálkozási tanácsadó,
sportrehabilitációs tréner.

Kezdem azzal, hogy volt szerencsém a fitnessel együtt felnőni. Hogy ez mit is jelent? – a fitness úgy lett egyre népszerűbb Magyarországon, ahogy én cseperedtem.

Az első torna videók, -dvd-k, az első fitnessel foglalkozó havi magazinok, mind-mind ott voltak fiatalkori szobám polcain. Természetesen nemcsak a polcon sorakoztak, minden nap elő is vettem őket és együtt edzettem az amerikai sztáredzőkkel, majd később az itthoniakkal is. Imádtam ahogy változik a testem. Aztán eljött az a pont, amikor már nem volt kihívás, a változás pedig elmaradt. Ekkor elkezdtem képezni magam. Sporttudomány, anatómia, funkcionális anatómia…. Akkor még nem volt minden otthonban számítógép internet hozzáféréssel, így maradt a könyvtár és a könyvek. Ahogy egyre mélyebben ástam bele magam a sport és táplálkozástudomány rejtelmeibe, úgy került számomra új megvilágításba a mozgás és az étkezés. Számomra már a fitness nem "csak" testformálás volt, hanem az egészség megőrzésére irányuló tevékenység.

Megtanultam mennyi pozitív hatása van a mozgásnak, milyen rossz következményei lehetnek a mozgásszegény életmódnak és helytelen táplálkozásnak. Fiatalon, tudom kevesen foglalkoznak a középkorú énjükkel, pedig ez a legnagyobb hiba, amelyet elkövethetünk. A mai edzésed és étkezési szokásaid, holnap hozzák meg eredményüket! Fiatalkori edzésed pozitív hatásait 40 éves korod felett fogod tudni igazán kamatoztatni. Persze soha nem késő elkezdeni.

Ahhoz, hogy erre a helyes szemléletre sokakat meg tudjak tanítani és segítségükre tudjak lenni az egészséges és fitt életmód kialakításában, egy olyan iskolát kerestem, amely biztosítja számomra a magasfokú képzést és gyakorlatot. Így esett a választásom az Intenational Wellness Institute (IWI)-ra, ahol nyugati színvonalú és mindenre kiterjedő képzésben volt részem. A tanulást a mai napig nem hagytam abba, tudásomat folyamatosan bővítem, hiszen ahogy az orvostudomány, úgy a sport tudomány is napról napra fejlődik.

Köszönöm, hogy időt szakítottál történetem elolvasására.

Smolkó Csaba személyi edző

Az erjesztett szója kivételével a növényekben nem található B12 vitamin, azt dúsításként adagolják az élelmiszerekhez. A vegetarianizmust szigorúan követőknek a hiánytünetek elkerülése érdekében feltétlenül szükséges étrendkiegészítő, vagy vitaminnal dúsított ételek formájában B12 vitamint fogyasztaniuk.
A terhes nők és szoptatós anyák mellett minden 55 év feletti ember (a felszívódás hatékonysága a korral csökken) jól teszi, ha étrend-kiegészítésként B12 vitamint vesz magához.

az alábbi tünetek jelzik ha a szervezetünknek B12 vitamin pótlására van szükség kimerültség,
hajminőség romlása,
ekcéma,
bőrgyulladás,
kisebesedett nyelv,
emlékezetkiesés,
összpontosítás romlása,
ingerlékenység,
szorongás,
fájdalmas izmok.

Kérdéseiddel fordulj a Personal Gym privát edzőterem személyi edzőjéhez.